25 листопада стартувала акція «16 днів проти насильства». З  метою  покращення розуміння та обізнаності про всі форми насильства у здобувачів освіти, створення в ліцеї соціального простору, вільного від насильства та недопущення його проявів в навчальному закладі практичним психологом, соціальним педагогом та замісником директора по виховній роботі з учнями ліцею було проведено ряд заходів, спрямованих на  формування в свідомості школярів нетерпимого ставлення до насильства. 

      Дати початку та завершення Акції символізують поєднання у цьому періоді превентивних та пізнавальних заходів щодо запобігання та протидії насильству та захисту прав людини.

 


              16 листопада відзначається Міжнародний день толерантності, запроваджений у зв’язку із ухваленням ЮНЕСКО у 1995 році Декларації принципів терпимості, в основу якої закладено положення, проголошені в Загальній декларації прав людини.

              Толерантність – це повага до людської індивідуальності, визнання основоположних прав і свобод людини та громадянина, прийняття та правильне розуміння різноманіття культур та форм самовираження.

              Принципи рівності та недискримінації закріплені в міжнародному та національному законодавстві, згідно з якими всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

              У рамках Міжнародного дня толерантності з молодшими школярами Липівського ліцею практичним психологом закладу було проведене заняття «Толерантність та взаємоповага як запорука мирного співіснування. Метою заняття стало формування тактовного ставлення до людей, чемного ставлення учнів один до одного, поглиблення знань здобувачів освіти про суть і поняття толерантності і взаємоповаги. Діти навчились практично застосовувати набуті знання та критично мислити.

 


         Запобігання та профілактика випадків булінгу є важливим завданням поліції та педагогів, оскільки жорстоке ставлення до дитини неминуче призводить до руйнівних наслідків. Саме тому співробітники ювенальної превенції м.Тисмениця провели роз’яснювальну роботу в Липівському ліцеї. Провідна тема –протидія булінгу та насильства. В ході  профілактичної бесіди правоохоронці вчили здобувачів освіти правильному реагуванню на факти булінгу по відношенню до себе або інших дітей та роз’яснили дітям про відповідальність за вчинення булінгу.


    Арт-терапевтичні вправи та заняття розвивають у дітей впевненість у своїх силах, створюють ситуації успіху, дають змогу виявити особистісні особливості дитини, її проблеми, пов’язані з налагодженням міжособистісних відносин. Через них можна простежити характер взаємин дитини із соціумом, побачити,  як дитина сприймає світ та за потреби внести корективи в роботу.

 

     З метою сприяння розвитку цілеспрямованості, волі до перемоги, віри в успіх та розвитку навичок долання перешкод із молодшими школярами було проведене заняття «Шлях до мети» під час якого діти у ролі казкового персонажу вчились ставити перед собою мету та впевнено йти до неї.


Діти люблять проводити багато часу за комп’ютером. Їм подобається дивитись веселі мультики, цікаві казки про пригоди та захоплюючі мандри іншими світами. Але весело й цікаво можна провести час і на природі, подорожуючи рідним краєм.

 

З метою усвідомлення того, що не можна зловживати надмірним переглядом аніме чи казок молодшим школярам був запропонований перегляд повчального мультфільму «Настуня і комп’ютер».Після перегляду діти зробили висновок, що надмірна залежність від інтернету негативно впливає на стан здоров’я і не може замінити живого спілкування.


    З метою надання ефективної підтримки  у період адаптації до навчання у середній ланці в школі, зняття  психологічного  напруження, підвищення навчальної мотивації та формування дружніх стосунків в колективі  із здобувачами освіти 5 класу було проведене заняття з елементами арт терапії.На занятті діти  вчились виражати емоції,які викликають труднощі адаптації арт-терапевтичними засобами та набували навичок долання страхів за допомогою творчості.


      Щорічно 10 жовтня у всьому світі відзначається День ментального здоров’я. Цей день присвячений стійкості українського народу, довірі між людьми, а також піклуванню про кожного. Психологічно здорова людина – це насамперед людина спонтанна і творча, життєрадісна і весела, відкрита і пізнає себе і навколишній світ не тільки розумом, а й почуттями, інтуїцією. Ментальне здоров’я є важливою складовою психофізичного розвитку здобувачів освіти, що поєднує здоровий дух, гарне фізичне самопочуття та психіку людини із соціальним складником. В рамках Всесвітнього Дня ментального здоров’я із здобувачами освіти Липівського ліцею практичним психологом  було проведене заняття «Психічне здоров’я. Як його зберегти?» Метою є розвиток і корекція емоційної сфери, виховання співчутливості,доброзичливості, готовності до взаємодопомоги та створення позитивного настрою. Протягом заняття здобувачі освіти набували навичок створення позитивного емоційного настрою, спілкування і вирішення конфліктних ситуацій,формували позитивні риси характеру.


             Сьогодні наші діти продовжують навчатися. Це складно, але правильно, адже продовження навчання нагадує про мирне життя. Зараз усе, що пов’язуватиме нас із життям до війни, з періодом стабільності, є вкрай важливим. Сьогодні головне завдання освітнього процесу, і на цьому наголошує Міністерство освіти і науки України, – це стабілізувати психологічний стан дітей, відволікти їх на конструктивну діяльність.Тому з метою зниження емоційного напруження та стабілізації емоційного стану практичним психологом Липівського ліцею   було проведене заняття з молодшими школярами з використанням проективної методики «Захисна парасолька». Застосування даної методики у роботі з учнями допомагає   знизити рівень тривожності;підвищити та стабілізувати самооцінку;знизити емоційне напруження  та рівень ситуативної агресії;сприяти усвідомленню власних емоцій та поведінки;сформувати навички регуляції емоційних станів та самоконтролю.

 


      З 27 вересня по 01 жовтня в нашій державі стартував Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу. Наш ліцей долучився до цієї  всеукраїнської акції, спрямованої на захист прав дитини. Кожен повинен почувати себе захищеним. Треба поважати свої права, права іншого і вчитися співіснувати разом.Протягом тижня практичним психологом та заступником директора з виховної роботи були проведені тренінгові заняття та просвітницькі заходи, спрямовані на інформування учасників освітнього процесу про шкільний булінг та запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу (цькування). Учні почули інформацію про види булінгу, міри покарання, навчилися  відрізняти булінг від звичайного конфлікту;навчились розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій,толерантного спілкування;сформували знання з правил безпечної поведінки в соціумі.

 


       У процесі навчання в освітньому закладі дитина проходить через певні кризові етапи, кожний з яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги батьків, педагогів та психологічної служби закладу. Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи до навчання в основній. П’ятий клас – період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів, але без повноцінної адаптації до нових умов навчання немає внутрішньої рівноваги особистості, впевненості у завтрашньому дні. 

         З метою  ствοрення умов для розкриття творчого потенціалу учнів, формування здатності до рефлексії, самопізнання, самовдосконалення та набуття важливих життєвих навичок, що сприятимуть позитивній адаптації п'ятикласників до навчання в Липівському ліцеї були проведені корекційно- розвиткові заняття за програмою «Ми-дружній клас». 

   В процесі занять діти розкривали зміст понять «дружба», «дружні взаємовідносини», вирішували  проблеми, які близькі і зрозумілі підліткам: як будувати стосунки в колективі і протистояти тиску;  як зрозуміти іншу людину в ході розмови;  як важливо вміти донести свої думки і почуття до співрозмовника. Таким чином формується комунікативна компетентність підлітка і на її основі розвивається групова згуртованість.

 

          Cеред сучасної учнівської молоді останнім часом надзвичайно загострилася проблема насильства та  агресивних проявів.  З метою розвитку   здатності розуміти емоційні стани іншої людини, бачити світ «її очима» та скеровувати власну поведінку практичним психологом  та соціальним педагогом для здобувачів освіти 5 класу Липівського ліцею був організований перегляд та сумісне обговорення тематичних мультфільмів про події з життя тих, хто відрізняється від більшості у спільноті, їхній емоційний стан та способи вирішення конфліктних ситуацій.В результаті учні переконались в тому, що ніхто не має права принижувати, ображати або наносити будь-які каліцтва іншій людині, що кожен може відрізнятися, виглядати або думати інакше - це не повинно бути приводом для цькування. 

    З метою ознайомлення здобувачів освіти з поняттям,формою та структурою булінгу,виховання почуття переживання до дитини,яка зазнає насильства,розвитку вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації практичним психологом та соціальним педагогом Липівського ліцею було проведене тренінгове заняття «Профілактика булінгу в освітньому середовищі».Також метою  заняття було підвищення рівня згуртованості учнівського колективу та формування навичок відповідальної та безпечної поведінки. 

             Події, що відбуваються в нашій країні, торкаються всіх її громадян, як дорослих, так і дітей. Але однією з найбільш вразливих категорій населення до впливу емоційної напруги в суспільстві, руйнування безпечності оточуючого середовища, різкого порушення звичного способу життя, різного роду втрат, є саме діти. Для багатьох із них ці події є такими, що значно порушують їх життєдіяльність та шкодять здоров’ю. З метою  зниження тривожності практичним психологом Липівського ліцею була проведена робота ,спрямована на підтримку молодших школярів в умовах воєнного стану. Зокрема, арт-терапевтична вправа «Захисна парасолька» сприяє стабілізації психоемоційного стану дитини та покращенню її психічного здоров’я.


       Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психоемоційного розвитку.Такі діти  потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові стосунки з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя. З метою ознайомлення з поняттям «булінг» та його видами, вироблення знання й уміння з визначення ознак фізичного, психологічного насильства над дітьми, а також запобігання його появі в шкільному середовищі соціальним педагогом і практичним психологом Липівського ліцею  була представлена змістовна характеристика булінгу в презентаційному форматі, використані вправи «З чим асоціюється булінг?», «Калейдоскоп емоцій», «Бумеранг», «Скрепка».  В результаті збільшилась обізнаність серед школярів  про те, що їх насмішка може бути образливою для когось, що цьому явищу існує назва – булінг, і що закон регулює таку поведінку.  


            З метою формування у здобувачів освіти 5 класу культури спілкування, пошуку

конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій, сприяння поліпшення

психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків, виховання поваги

одне до одного, відповідальності за власні слова та вчинки практичним психологом

Липівського ліцею було проведене тренінгове заняття на тему:«Я у своєму класі»У процесі

заняття діти розвивали власні комунікативні навички, відповідальність, згуртованість

всередині класного колективу. Учасники тренінгу усвідомили, наскільки важливо

налаштуватися на розуміння іншої людини, а також саме бажання зрозуміти іншого.


               Кампанія "16 днів проти насильства" проводиться щорічно з 25 листопада до 10 грудня з метою привернення уваги до проблем подолання насильства в сім’ях, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.

              Прояви насильства супроводжують людство з давніх-давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Прикро, що ми звикли сприймати насильство, як щось неминуче, адже прояви насильства порушують права людини, принципи її вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч із нами чи в нас у домі, у школі, на вулиці, ми можемо й повинні зупинити його. Саме тому щорічно, починаючи з 1991 року, міжнародна спільнота підтримує акцію «16 днів проти насильства». Тисячі громадян та сотні державних і громадських організацій з більш ніж 100 країн світу активізують з 25 листопада до 10 грудня свої зусилля заради об’єднуючої мети: збільшити розуміння та обізнаність про всі форми насильства у співвітчизників, створити в конкретному регіоні або окремій державі соціальний простір, вільний від насильства. 

              Здобувачі освіти Липівського ліцею також активно  підтримали акцію «16 днів проти насильства».Практичним психологом та соціальним педагогом закладу були проведені численні заходи(лекторії,години спілкування,тренінгові заняття,міні-лекції тощо) з метою вироблення навичок протистояння і недопущення проявів насильства у суспільстві,виховання розуміння цінності особистості кожної людини,розвитку особистісної культури та формування основних навичок уникнення небезпечних ситуацій у житті.Зокрема,під час заняття на тему «Загроза насильству:як діяти?» школярі ознайомлювались з інформацією стосовно заборони всіх форм насильства,теоретичною інформацією та розробляли практичні рекомендації щодо запобіганню насильству та жорстокому поводженню. Під час тренінгового заняття «Булінг.Мовчати не треба» діти вчились розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації, формувати навички відповідальної та безпечної поведінки,а також  почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства . 

 

 


      Толерантність є нормою сучасного цивілізованого світу. Як така вона продекламована Декларацією принципів толерантності, затвердженою Резолюцією Генеральної Конференції ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року. З тих пір цей день щороку відзначається по усій планеті як Міжнародний день толерантності.

          З нагоди відзначення Міжнародного Дня толерантності з метою виховання почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій і культури різних народів, формування комунікативної культури спілкування і взаєморозуміння, терпимості до відмінностей між людьми ,розвитку вміння визнання та прийняття переконань і поглядів інших людей, які відрізняються від своїх власних  практичним психологом Липівського ліцею були проведені заняття,години спілкування,бесіди, спрямовані на розуміння необхідності реалізації принципів толерантності в суспільстві.Зокрема,в ході розвивального заняття «Знайомимось з поняттям толерантність»здобувачі освіти 4 класу формували вміння визнавати в кожній людині особистість,поважаюти її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з власними думками,почуттями.переконаннями. 

 


        Початок навчання в школі-один з найбільш складних і  відповідальних моментів в житті кожної дитини.Це не тільки нові умови життя і діяльності дитини-це нові контакти,нові стосунки,нові обов’язки.                                             

         З метою створення сприятливих умов в класному колективі для успішної адаптації першокласників,розвитку та вдосконалення комунікативних навичок,формування дружніх стосунків з однокласниками психологом Липівського ліцею були проведені рухливі ігри та вправи,спрямовані на згуртування учнівського  колективу та розвиток соціальних навичок.Серед них-гра «Чарівний клубочок»,що сприяє розвитку комунікативної сфери дітей та формуванню позитивної самооцінки.


           У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу.

          Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню.П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.

         Але 5-й клас – це період адаптації до середньої ланки школи. У адаптаційний період діти можуть стати більш тривожними, боязкими або, навпаки, «розв'язаними», надмірно гучними, метушливими.

            З метою створення соціально-психологічних умов для успішної адаптації п'ятикласників до навчання у середній школі, мобілізації внутрішнього ресурсу, уміння знаходити та надавати підтримку практичним психологом Липівського ліцею було проведене тренінгове заняття на тему: «В єдності-наш успіх!» 



Перегляд Всеукраїнського онлайн уроку з профорієнтації у рамках реалізації Всеукраїнського проекту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії».Мета проекту-сприяти учням старших класів закладів загальної середньої освіти свідомо обрати професію своєї мрії,стати успішним у житті та реалізувати себе в Україні.


      Важливо говорити з дітьми молодшого шкільного віку про безпеку в Інтернеті, оскільки в цьому віці діти помітивши інформацію, яка їх чимось зацікавила, можуть її повторювати, не розуміючи сенс. Це стосується відео на YouTube чи реклами на телебаченні. Зустрічаються і такі випадки, коли діти молодшого шкільного віку після того, як не отримали відповідь на своє питання від дорослої людини, починають шукати інформацію в Інтернеті. У сучасному світі найпоширенішими формами взаємодії в Інтернеті у дітей є онлайн-ігри, месенджери та соціальні мережі. Найпопулярнішими соціальними мережами серед дітей в Україні є YouTubе.

 

       З метою ознайомлення здобувачів освіти 1 класу з основними правилами онлайн-безпеки та формування уявлення про безпечне використання інтернету практичним психологом Липівського ліцею був проведений урок за мотивами казки «Хаппі та її суперсила» авторки Іри Бови.


    З метою розвитку комунікативних здібностей і соціального пристосування школярів,підвищення згуртованості класу,відпрацювання мімічних та пантомімічних здібностей із  здобувачами освіти 4 класу Липівського ліцею практичним психологом було проведене тренінгове заняття на тему: «Розвиток комунікативних здібностей» присвячене тому,щоб мотивувати дітей на вивчення своїх і чужих емоцій,наповнити змістом поняття «емоції» та сприяти подоланню психологічних бар’єрів. 


Одним із найважливіших напрямів соціально-психологічної діяльності, спрямованої на протидію насильству, є профілактична робота серед дітей та учнівської молоді. Проведення профілактичних заходів щодо насильства серед дітей сприяє розвитку правосвідомості і правової поведінки здобувачів освіти, відповідальності за своє життя ,розвиває активність, самостійність, творчість, створює умови для самореалізації особистості.

З метою попередження негативних проявів поведінки серед здобувачів освіти, виховання  у дітей вміння не піддаватися на провокацію, не соромитись привернути увагу до себе та своїх проблем 23 квітня практичним психологом Липівського ліцею було проведене тренінгове заняття «Профілактика булінгу в освітньому середовищі». В процесі заняття діти в цікавій та пізнавальній формі відпрацьовували навички підтримки один одного та самостійно знаходили шляхи виходу з різних складних ситуацій.


    З метою формування безпечного освітнього середовища 19 квітня  2021 року в Липівському ліцеї психологічною службою було проведене тренінгове заняття на тему :«Скажи булінгу Ні!»

   В процесі заняття  діти вчились стратегіям подолання булінгу,вмінню припиняти булінг та звертатись по допомогу, формувати почуття гідності, гордості, та поняття честі у стосунках,розвивати навички запобігання виникненню насильства в сім’ї, школі, серед однолітків.

 


     Здоров'я – найбільша цінність нашого життя. Однак саме до нього ми часто ставимося найбільш легковажно. Стреси, шкідливі звички, малорухливий спосіб життя – далеко не весь перелік того, чим людина його губить.

      Щороку 7 квітня населення планети відзначає Всесвітній день здоров'я. Тому 7 квітня психолог Липівського ліцею провела для здобувачів освіти 4 класу тренінгове заняття «Подорож у країну «Здоров’я» з метою популяризації здорового способу життя серед дітей,поглиблення знань про здоров’я та формування навичок здорового способу життя.



Розвиток і виховання волі у дітей

Воля - це здатність керувати собою, керувати своїми бажаннями, емоціями і діями. Ця здатність формується протягом усього дошкільного та молодшого шкільного віку. До підліткового віку багато компонентів волі повинні бути вже сформовані. Роль дорослого у вихованні знижується. І підліток продовжує самостійно розвивати вольові якості.
У статті я розповім, як формується воля в ранньому віці і старшому дошкільному. І які необхідні вольові компоненти повинні бути сформовані для навчання в школі.
Закладка вольових процесів у дитини починається ще в дитинстві. Дитина відчуває незадоволення, плаче, мама підходить не миттєво - і в цей момент дитина починає вчитися витримувати фрустрацію (я хочу - мені не дають). У цьому віці небезпечно довго залишати дитину без уваги. У дитини, до якої довго не підходять, коли вона плаче, порушується базова потреба в безпеці. Приблизно, буде така невербальна установка - "безглуздо чогось хотіти, просити, все одно нічого не отримаєш". І, швидше за все, вольові процеси в цьому випадку будуть слабкі.
До року закладається здатність до цілепокладання: дитина бачить іграшку і знаходить спосіб до неї дістатися. Порушення вольових процесів буде, якщо захищати дитину, не давати чіпати предмети, не давати вільно пересуватися.
Далі, в 2-3 роки, якщо батьки здатні говорити ні дитині, встановлювати межі, витримувати опір дитини - тоді у дитини починає формуватися здатність витримувати фрустрацію і справлятися зі своїми емоційними реакціями на цю фрустрацію.
Якщо мама перевантажена почуттям провини, не в контакті зі своїми потребами (а задовольняє свої потреби через дитину) - вона буде задовольняти потреби дитини на першу вимогу. Стежитиме за кожним рухом дитини, щоб передбачити "чого хоче малюк" і тут же дати йому це. Або, що гірше за все, буде переконувати дитину, що саме їй треба (як в тому анекдоті про єврейську матусю: - я хочу їсти? - ні, тобі холодно ..)
Що буде з дитиною в цьому випадку: дитина не буде розуміти, чого вона хоче, або не знатиме, як взаємодіяти зі світом, щоб отримувати те, що вона хоче. Буде порушений контакт з тілом, з почуттями, потребами. І керувати всім цим дитині буде складно.
Наступний етап, 4-7 років, дошкільний період. Дитина вчиться регулювати свою довільність. У цьому віці важливо сформувати поняття "правило", навчити розуміти причини і наслідки подій. У цьому допоможуть сюжетні ігри, ігри за правилами.
Так само важливий вік для формування почуттів. Цей вік ще називають лагідним. Для дитини важливе схвалення батьків. Дозволяйте дітям вас любити, піклуватися, робити подарунки, сюрпризи. Мама, у якої є програма "я сама", буде відштовхувати дитину. Що негативно позначиться на її мотивації.
Дуже важливо, щоб до 7 років дитина навчилася управляти не тільки своїм тілом, своїми емоціями ,. але і своїм простором. У неї має бути своє місце в будинку (ліжко, стіл, ігровий простір). Дитина повинна повністю себе обслуговувати: одягати, прибирати ліжко.
І ось, нарешті, школа.
якщо дитина
- розуміє, що таке кордони і правила, знає, навіщо вони потрібні;
- вміє організувати себе, свій простір;
- витримує фрустрацію;
- управляє почуттями (розуміє свої почуття і почуття інших, і є навички контролю почуттів (без придушення), своїх і чужих),
значить, необхідні вольові компоненти сформовані достатньо для навчання в школі. Ці компоненти можна позначити як вольові якості: дисципліна, витримка, організованість, самоконтроль.
Якщо якісь вольові компоненти недостатньо сформовані, в молодшому шкільному віці це ще можливо змінити. У підлітковому (після 12 років) щось виправити досить складно, багато навіть неможливо. Починайте створювати правила, встановлювати межі, грати в ігри за правилами, сюжетні ігри, вчіть справлятися з почуттями, прислухатися до себе, до своїх потреб.
У молодшому шкільному віці формується довільність і мотивація. Це здатність керувати своїм мисленням, увагою, пам'яттю.
Звичайно, і довільність починає формуватися до школи, в дитячому садку, або коли мама з дитиною проводить заняття. Але саме в шкільні роки дитина вчиться планувати свою діяльність, керувати діяльністю і її оцінювати.

 

Ештокіна Євгенія




«Більшість людей є щасливими настільки,наскільки вони вирішили ними бути»

Авраам Лінкольн.

 Щасливим є учитель, особистість якого врівноважена. Однак в освітньому процесі педагог часто переживає конфлікт із самим собою. Постійне занурення у власне «Я» спричиняє потрапляння педагога у "вир свідомості", з якого йому важко повернутись. Натомість довіра, зацікавленість, відсутність ідеалізації, адекватна самооцінка сприятимуть відновленню зв'язків між учителем і учнями, гармонізації їх внутрішнього світу. Це задає ритм діяльності педагога, підпорядковуючи її розуму і серцю, утверджуючи віру у власні сили, викликаючи почуття гідності, любові до учнів та їх батьків, колег та ін.

   Лише щасливий педагог здатний виховати щасливого учня, розкрити щастя через духовну творчість, вільну працю, обов'язок людини перед іншими, дати змогу дитині відчути та усвідомити радість буття, навчити його цінувати.

Гармонія особистості вчителя з собою і навколишнім світом є надзвичайно важливою. Життя особистості є неперервним процесом становлення, у якому вона співвідносить себе із собою, навколишнім світом і, досягаючи гармонії, знаходить щастя.

 

Тому з метою гармонізації внутрішнього світу педагогів,розвитку позитивного мислення та зняття психоемоційного напруження 8 лютого в Липівському ліцеї практичним психологом було проведене тренінгові заняття на тему: «Досягнення гармонії в собі та її збереження при взаємодії зі світом»


Щорічно в Україні, з 25 листопада до 10 грудня включно, проводиться Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства», яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою. Акція в Україні розпочинається

25 листопада в Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок.

 

ОСНОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ АКЦІЇ Є:

 

·        привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків;

·        активізація партнерського руху органів державної влади, державних закладів, громадських організацій щодо викорінення домашнього насильства;

·        проведення інформаційних кампаній з метою підвищення обізнаності населення України з питань попередження насильства в сім'ї, жорсткого поводження з дітьми, формування свідомості всіх верств населення щодо нетерпимого ставлення до насильства;

·        формування свідомості усіх верств населення щодо нетерпимого ставлення до насильства.

 

Дати початку та завершення Кампанії вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

Шістнадцятиденний період кампанії охоплює наступні важливі дати:

 

25 ЛИСТОПАДА – МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ З НАСИЛЬСТВОМ ЩОДО ЖІНОК. ОФІЦІЙНО ЦЕЙ ДЕНЬ БУВ ОГОЛОШЕНИЙ ГЕНЕРАЛЬНОЮ АСАМБЛЕЄЮ ООН У 1999 РОЦІ.

 

·        1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом.

·        2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством.

·        3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями.

·        5 грудня – Міжнародний день волонтера.

·        6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі.

·        9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією.

·        10 грудня – Міжнародний день прав людини.

 

В рамках акції із здобувачами освіти Липівської ЗОШ І-ІІІ ступенів практичним психологом та соціальним педагогом  були проведені години спілкування на тему :«Що таке гендерна рівність», «Людина дар,а не товар», «Планування сім’ї та запобігання насильству», «Безпечне працевлаштування».

 

Проводились тренінгові заняття на тему: «Стоп насиллю!», «Стоп булінг!»

Відбулась демонстрація фільму «Життя на продаж»,  «Небезпечна гра» та презентація на тему «Булінг-мовчати не треба!»

 

Молодші та старші школярі спільно створили плакат «Світ без насильства очима дітей»,а також був проведений конкурс малюнків «Ми проти насильства!»

 


            Толерантність - це мистецтво жити

з іншими людьми та іншими ідеями.

Кофі Аннан.

 

Толерантність розуміється як повага і визнання рівності, відмова від домінування і насилля, визнання права інших на свої думки та погляди. Здатність поводити себе толерантно може стати особистісною рисою, а відтак-забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди знають про свої недоліки та переваги. Вони не перекладають відповідальність на інших. Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими сторонами-особлива риса толерантної людини.

Тому 16 листопада з нагоди Міжнародного дня толерантності практичним психологом  Липівської ЗОШ І-ІІІ ступенів були проведені тренінгові заняття на тему: «Ми різні-в цьому наше багатство». Метою цих занять стало  розуміння значущості толерантної поведінки під час взаємодії з іншими, формування навичок безоціночного спілкування та позитивного ставлення до співрозмовника; ознайомлення  старшокласників  з  поняттями  «толерантність»  і  «толерантна  особистість»,  критеріями  і  соціальними  виявами  толерантності  й нетерпимості; показати значення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих сферах; навчити учасників конкретних прийомів, що допомагають розвинути в собі якості толерантної особистості; розвивати  уяву,  здатність  до  емпатії,  співпереживання  і  співчуття, довіру, гідність і самопізнання як елементи толерантності в контексті взаємин з іншими.

 

 

 

 

 

 



Поради батькам першокласників

 

         Хотілося сказати кілька слів не про дітей, а про нас, дорослих, про наше ставлення до їхніх успіхів, до їхніх невдач. Шкода, але ми, батьки, часто нетерплячі та егоїстичні, хоча виправдовуємося «хорошими намірами». Але, якими б не були віправдання, наше роздратування, крики, з’ясування стосунків, покарання – все це додаткові стресові ситуації, постійний дитячий біль від непорозуміння та образи. Чим більші наші старання, чим більше уваги ми приділяємо дітям, тим вищий батьківський рівень домагань, тим більша надія і бажаніша нагорода – відмінні оцінки…

        Велике значення для психічного та фізичного здоровя вашої дитини має правильний режим дня.

 

Поради для правильного режиму дня

 

1.     12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 годин) для відновлення сил.

2.     Після школи не спішить садити дитину за уроки, їй необхідно 2-3 години відпочити (обідній сон). Найпродуктивніший час для приготування уроків – з 15 до 16 години. Заняття ввечері безрезультатні, завтра доведеться все починати спочатку.

3.     Не змушуйте дитину готувати уроки за один раз. Після 20 хв. занять  необхідно 10-15 хв. «перерви».

4.     Під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте можливість їй попрацювати самостійно, але якщо потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Необхідні спокійний тон та підтримка («не хвилюйся», «давай зясуємо разом», «я тобі допоможу»), похвала, навіть якщо щось не вдається. Не акцентуйте увагу на оцінках («не дарма з письма в тебе одні «2» та «3»).

         Якщо ви дотримаєтеся порад у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною. Успіхів вам!

 

 

Сім основних правил батьківської поведінки

в організації навчання

1.        Сприяйте дитячій автономності (самостійності). Чим більше ви її (самостійності)вимагаєте в усіх сферах повсякденного життя, тим краще зможе ваша дитина працюватиме з почуттям відповідальності у шкільній сфері. Автономне (самостійне) навчання є тією метою, в напрямку якої ви маєте працювати, тому що самостійність є найважливішим елементом ефективного й тривалого процесу навчання. Хваліть свою дитину за самостійні дії, наприклад, за самостійне розпізнавання помилок.

2.        Якщо ваша дитина потребує допомоги, спонукайте її до того, щоб вона сама знайшла шляхи її розв’язання. Допоможіть їй завдяки підказкам, наприклад, вказівка на довідники, генерування  правил, відгадування ребусів, що може сприяти розвязанню проблеми. Але не подавайте саме розвязання. Не спонукайте свою дитину тільки до одного шляху розвязання.

3.        Дайте своїй дитині можливість попрацювати над матеріалом удома.

4.        Визнайте досягнення дитини. Хваліть (заохочуйте), а не докоряйте. Це краще, ніж ниття, нагадування та інші покарання. Звертайте увагу на те, щоб не обмежувати похвалу критикою («девять», звичайно, чудово, але без двох помилок це могла б бути «дванадцятка»).

5.        Не ставте перед своєю дитиною завищених вимог, щоб вони не були суворішими за вимоги вчителя.

6.        Будьте, як вихователь, зразком у поведінці. Вимагайте від своєї дитини не більше, ніж від себе самого. Дитина, яка, наприклад, бачить своїх батьків за читанням, швидше сама почне читати, ніж дитина, батьки якої часто сидять перед телевізором.

7.        Говоріть позитивно про школу, вчителів та предмети. Вашій дитині досить того, що вона долає свої особисті упередження щодо школи.

 

 

 

 


7 правил по збору портфеля

Нова канцелярія вже давно куплена і чекає своєї години. Збираючи дитину перший раз в перший клас, хочеться покласти в портфель всі канцелярські багатства. Не поспішайте. Необхідний вміст портфеля вчитель зазвичай озвучує на перших батьківських зборах. А ваше завдання - навчити дитину правильно збирати портфель.

Правило 1: дитина повинна самостійно збирати - розбирати портфель. Щоб добре орієнтуватися у власному портфелі, дитина повинна збирати - розбирати його самостійно. Інакше, замість того щоб слухати вчителя, вона  частину уроку шукатиме в портфелі необхідні речі. Навіть якщо в портфелі всього одне відділення (хоча в більшості сучасних ранців їх як мінімум три), дитині буде потрібно не меншого 10-15 хвилин, щоб знайти потрібну річ в незнайомих надрах портфеля.

Правило 2: портфель треба збирати щодня. Щодня в портфелі скупчується безліч непотрібних папірців, крихт і всіляких «цінних», але абсолютно непотрібних в школі речей. Стежте, щоб дитина щодня виймала з портфеля весь вміст, викидала сміття і складала назад в портфель тільки необхідні речі.

Правило 3: нічого зайвого. Завдання батьків - стежити, щоб дитина не носила з собою зайвої тяжкості. За санітарними нормами, що діють, більше трьох кілограмів піднімати першо- классникам не рекомендується. Окрім покладених за програмою 2-3 підручників і 2-3 зошитів, в сумці першоклашки обов’язково лежатимуть пенал з ручками і олівцями, щоденник, рахункові палички, підставка для книг і сніданок. В результаті набирається якраз близько трьох кілограмів. Перший час батькам доведеться контролювати, що дитина кладе в портфель, а потім вона буде це робити самостійно.

Правило 4: гігієнічне приладдя. Навіть у платних школах туалетний папір часто відсутній, не кажучи вже про муніципальні заклади. Тому в портфелі завжди повинні лежати невеликий рулон туалетного паперу і упаковка вологих серветок. Якщо дитина соромиться діставати в школі туалетний папір, покладіть його в непрозорий пакет.

Правило 5: окремі контейнери для їжі. Практично у всіх школах дітям недостатньо стандартних шкільних сніданків і батьків просять давати дитині з собою додатковий сніданок - декілька бутербродів, сік і печиво. Незалежно від того, яку їжу ви даватимете дитині, для неї потрібні спеціальні контейнери з кришкою, що щільно закриваються. Часто батьки упаковують їжу у фольгу або в поліетиленові пакети. Але упакована таким чином їжа може розкришитися. До того ж, якщо носити її без контейнера, весь вміст портфеля пропахне їжею. Поясніть дитині, що, перекусивши, вона повинна всі обгортки і порожні пакети покласти назад в контейнер і щільно закрити його.

Правило 6: іграшки залишаються удома. Іграшкам в портфелі робити нічого. Якщо дитина дуже наполягає, домовитеся, що вона діставатиме іграшки з портфеля тільки на перерві, а перед початком уроку знову прибере їх в портфель. Можна, наприклад, укласти угоду, що при першій скарзі вчителя з приводу ігор на уроках - іграшки залишаються удома.

 

Правило 7: мінімум дорогих речей. Питання, давати чи ні дитині в школу мобільний телефон, до цих пір залишається спірним. Мобільний телефон (і інші дорогі речі) не є предметами першої необхідності. Якщо ви все-таки вважаєте, що телефон дитині необхідний, поясніть їй, що на час уроків необхідно відключати звук і прибирати телефон в портфель. Крім того, необхідно пам’ятати, що телефон може загубитися або бути вкраденим. Це відноситься і до наручного годинника, який діти часто знімають на фізкультурі і забувають надіти.



Розвиваємо креативність та уяву!

Придумайте кінець історії!

Якщо ваші діти люблять слухати, коли ви їм читаєте, то ця гра буде надзвичайно цікавою і корисною до них!👌👍📚

Прочитайте частину історії та попросіть дитину подумати, що могло статися далі. Обговоріть варіанти, а потім дочитайте розповідь до кінця. Можливо, вам навіть вдасться вгадати якісь моменти.


Завдання на уважність! Знайдіть рибку на дні океану, чашку чаю серед пінгвінів, пасхальне яйце серед тюльпанів, серце серед равликів, панду серед сніговиків!


Дуже проста рухлива гра, яка точно сподобається дітям - створення фігур тіла. Показуєте дітям картки з схематичними зображеннями фігур, а вони мають від ворити їх на своєму тілі. показував дітям картки з фігурними фігурами фігур, які вони намагаються наслідувати.

Це цікавий спосіб пограти, досліджувати та дізнаватися про тіло та його діапазон руху, заохочуючи контроль за тілом, координацію та рівновагу.



Національна "гаряча лінія"

 

Робота "гарячої лінії"

http://la-strada.org.ua/ucp_mod_content_show_30_robota-garyachoyi-liniyi.html

 

Національна "гаряча лінія" з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації 0 800 500 335 або 116 123 (короткий номер з мобільного)

 http://www.la-strada.org.ua

 

Національна дитяча “гаряча лінія”  0 800 500 225 або 116111 (для дзвінків з мобільного)

 

http://www.la-strada.org.ua/ucp_mod_news_list_show_345.html

 

https://www.facebook.com/childhotline.ukraine