17 березня 2017 року в Липівській ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся шкільний психолого-педагогічний семінар на тему: «Особливості вирішення конфліктів в системі «вчитель-вчитель», «вчитель-учень».

Конфлікти стали однією з найскладніших проблем життєдіяльності сучасної школи. Учні, взаємодіючи з дорослими, однолітками, оточуючим соціально-культурним середовищем, досить часто на різних рівнях і в різних обставинах стикаються з конфліктами. Постійно зростає кількість конфліктів у системі "учитель-учень" та "учень-учень".

Тривалі, нерозв’язані конфлікти негативно впливають на міжособистісні стосунки, соціально-психологічний клімат у шкільному колективі. Відсутність належної уваги до проблеми конфліктів у школі значно підвищує конфліктогенність навчально-виховного середовища, що стає основою формування конфліктної спрямованості особистості й перешкодою на шляху процесу самореалізації людини.

Комунікативні здібності є частиною професійної культури вчителя. Високий рівень їх розвитку, уміння правильно реагувати в складних ситуаціях в закладі й поза ним визначає професіоналізм педагога, а також уміння зберегти власне здоров’я. Навички конструктивної поведінки  в конфліктних ситуаціях є «технікою особистої психологічної безпеки» у професійній діяльності.

Тому наш психолого-педагогічний семінар був проведений з метою допомогти педагогам отримати знання про психологічну природу конфлікту в шкільному середовищі та ефективні способи його вирішення.

Соціальний педагог Бутенко О.Т.  презентувала проект на тему: «Методи попередження і розв’язання педагогічного конфлікту»

Практичний психолог Яковишин І.В. побудувала заняття  у формі тренінгу, результатом якого є засвоєння учасниками певних форм поведінки.

Мета тренінгу: поглибити знання про специфіку конфлікту як одного з явищ комунікації; навчитися конструктивному вирішенню конфліктних ситуацій; формувати адекватне сприйняття конфліктів та навички способів їх запобігання; одержання учасниками психологічної підтримки.

Завдання тренінгу:

1.     Активізувати внутрішню енергію учасників, створити позитивний настрій у групі.

2.     Ознайомити учасників з теоретичними поняттями про конфлікт, причини виникнення конфліктів у педагогічному колективі.

3.     Допомогти учасникам усвідомити і сформулювати свої сильні сторони в спілкуванні з оточуючими та визначити проблеми, які можна вирішити.

4.     На конкретних прикладах розглянути моделі поведінки в конфліктних ситуаціях.

 

5.      Навчити розуміти емоційний стан іншої людини та адекватно виражати й регулювати власний.